Appelsinhud Header

Sig farvel til appelsinhud: Erklær krig mod grimme fordybninger

Tips til blød og fast hud

Blød og smidig hud – det er dét, de fleste kvinder ønsker. Med særlige øvelser og de rette cremer kan du stramme huden op igen.

Træning og pleje for blødere hud

At være iført shorts eller en flot nederdel om sommeren er kun halvt så sjovt, hvis disse frygtede fordybninger på dine ben kan ses. Så kom appelsinhud til livs i god tid: Få dine ben og dine baller tilbage i form med et skræddersyet træningsprogram og disse tips til pleje.

Appelsinhud
Brug skiftevis koldt og varmt vand under bruseren. Når du bruger koldt vand, trækker porerne sig sammen, og under varmt vand udvider de sig. Dette fremmer blodcirkulationen, og huden opstrammes.

Appelsinhud: Sådan gør du din hud blødere og smukkere

  • Kampen mod appelsinhud er et reelt problem for mange kvinder.
  • De problematiske fordybninger forsvinder ikke natten over. Påbegynd dit anti-appelsinhudprogram om vinteren, så din hud er smuk igen til bikinisæsonen.
  • Cykling, løb og stepmaskinen er dine allierede i kampen for en flottere hud. Da træning ikke kun opstrammer musklerne, men også udglatter din hud.
  • Ved at benytte særlige greb mod appelsinhud vil du styrke huden: NIVEA Q10 Firming Body Lotion har en opstrammende og en styrkende effekt.
  • Koffein øger modstandsdygtigheden i hudens øverste lag. En scrub med kaffepulver renser og stimulerer også cirkulationen i cellerne.

Massage med kvalitetsingredienser gør huden bemærkelsesværdigt blødere

Opstram huden, selv når du er i brusebad

Brusebad
Din hudopstramningsrutine starter om morgenen, når du står under brusebadet. Supplér effekten fra det skiftevis kolde og varme vand under bruseren med den opstrammende effekt i NIVEA Q10 In-Shower Firming Body Lotion. Kvalitetsingredienser gør huden smidig og er tydeligt opstrammende.

Tricks til strammere hud – din handlingsplan i kampen mod appelsinhud

  • Massage forbedrer cirkulationen og stimulerer lymfestrømmen. Massér huden på dine baller og ben med en eksfolierende handske eller en børste. 
  • Vær opmærksom på åreknuder: Før behandling bør du besøge din læge. 
  • Hvis du tager et alkalisk bad ca. én gang om ugen renser og afgifter det hele kroppen. Tilsæt ca. fire spiseskefulde alkalisk salt til dit badevand, og tag dig god tid til at nyde badets helende effekt. 
  • Huden er kroppens spejl. Hvis vi er sunde, stråler det indefra. Hvis du spiser rigeligt med vitaminer og får en varieret kost – kan det ses! Bekæmp appelsinhud indefra ved at spise madvarer, som har et lavt saltindhold. Salt absorberer vand i kroppen, hvilket resulterer i oppustet hud. Så brug i stedet aromatiske krydderurter på din mad. 
  • Grøntsager med et rigt indhold af kalium såsom broccoli, bælgfrugter og spinat sikrer også, at overskydende væske skylles ud.

Regelmæssig motion – den bedste måde at bekæmpe appelsinhud på

Motion styrker musklerne og brænder fedt – tag kampen op mod din appelsinhud ved at sørge for, at du bevæger dig rigeligt.

Gør huden blødere og få strammere kurver på baller og ben

Fremkomsten af appelsinhud kan afhjælpes med nogle få simple øvelser – hvis du udfører dem konsekvent. Det eneste, du behøver, er en træningsmåtte. Læg dig på ryggen, og løft benene i vejret. Bøj begge knæ i en vinkel, så der er et mellemrum på en hånds bredde mellem dem. Løft hofterne, og stræk det ene ben ud. Tæl langsomt til ti og skift derefter ben. Blot ti almindelige gentagelser af denne øvelse hver dag vil ændre din figur og din huds udseende nævneværdigt.

Du kan lære mere om hudopstrammende produkter og deres effekter her.

Tag kampen op mod appelsinhud – regelmæssig motion resulterer i synlige forbedringer

Træning
Strammere overlår: Læg dig sidelæns på en træningsmåtte, og bøj skinnebenet en smule. Stræk det øverste ben ud, og løft det, mens du udånder. Hold det i luften i kort tid, og sænk det igen, mens du indånder. Skift side efter 20 gentagelser.

Vores anbefalinger til dig